Luulisin tän viikon aikana saavani sen kuvisdiplomin kasaan. Ilmeisesti sen valmistuminen ei oo niin turhantarkkaa, et voin vähän venyttää tätä kolmosjaksoa. Hyvä, ehtii ajatellakin välillä, mitä tekee.

Perjantain tekstitaito kyllä vähän jännittää... En oo oikeesti yhtään hyvä siinä, tai en tiedä olenko, riippuu mitä kysytään. Kaipa se suurin puute on, etten osaa niitä termejä. Oon lievästi pulassa jos vaikka kysellään erilaisista kertojista. Tai jos ne läjäyttää jotain kauheaa spesiaalia siihen, vaikka tyyliin että kirjoita kirje/pakina/uutinen/ties mikä. Toisaalta oliko se nyt vuosi sitten, kun oli se Villisorsa-näytelmä... eli tuskin ainakaan näytelmästä kysyttäis. Jostain syystä kuvittelisin et ois tyyliin joku novelli tai muu kaunokirjallisuuspätkä, ehkä runo tai jotain vois olla, joku kolumni tai sit joku artikkeli tai jotain. Vähän samantapaisesti kuin prelissä oli. Mut en todellakaan tiedä, mistä mä voisin näitä osatakaan arvailla!

Hassua, kun vanhemmat naputtaa kirjoitusten alkamisesta. Tiedän olevani vastuuton joissain asioissa, mutta sen voin sanoa, että koulun suhteen oon aina ollut tosi tunnollinen kunnollinen vastuullinen. Ala-asteella mun keskiarvo oli jotain ysin luokkaa, yläasteella sattui angsteilun seurauksena pieni pudotus, mut peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli sit taas ysi pilkku jotain muistaakseni. Ja nyt keskiarvo vois ehkä olla siinä kasi pilkku viiden korvilla, ei yhtään huono sekään hei. Etenkin kun oon pyrkinyt pärjäämään mahdollisimman vähällä työmäärällä :D

Mut että mulle sitten huomautellaan kirjoituksista. Ööö, enkös mä syksylläkin pärjännyt aika hyvin? Mulle M ja E on oikein hyvin, ja pääasia, et itse oon tyytyväinen. Ei mulla oo koulun kanssa mitään ongelmia. On kyllä ollut välillä helvetin stressaavaa, mut oon kuitenkin selvinnyt kaikista kouluhässäköistä hyvin ja tiedän et tuun tulevaisuudessakin selviämään, kyllä mä aina sen verran saan tiristettyä itsestäni irti. Sitä paitsi oon täysi-ikäinen voi hyvänen aika nyt sentään. Vaikka mun käytös välillä onkin vastuutonta, niin osaan mä joistakin asioista sentään pitää huolen.

Kiitos hei, puolustuspuhe on päättynyt.