Oon taas vähän harrastanut ajattelua tässä parin viime päivän aikana. Mun ajattelun tuloksenahan on yleensä erilaisia listoja erilaisista asioista. Oon oivaltanut, että mun pitää harjoitella ajattelua ja ajattelun lopputulosten järkevää ja ymmärrettävää jäsentelyä äikän esseekoeta silmälläpitäen. No, asioiden listaaminenhan selkeyttää asioita, ja muutenkin tykkään harrastaa listoja. Joten: äidinkielen esseekokeeseen harjoittelun nimissä voin sanoa, että tänne tulee lähiaikoina PALJON listoja mun ajattelun lopputuloksista. Tässä heti ensimmäinen:

Vittu kun
1) en ymmärrä mitä tulonhankkimisvähennys, työeläkemaksut ynnä muut tossa veroihmisiltä saapuneessa ennakonpidätysprosenttikirjeessä tarkoittaa
2) en saa ajokorttia vieläkään vähään aikaan, menee useampi viikko vielä
3) mulla on huomiseksi taas miljoona läksyä
4) kuvisdiplomin kanssa uhkaa loppua aika
5) huomasin äikän prelissä, että tekstitaito on multa todella hukassa

Tosin huomasin äikän prelissä jotain muutakin: jos joutuis autiolle saarelle, ja sais ottaa vain yhtä ruokaa mukaan, se olis viinirypäleet. Aikaisemmin se oli mulla vesimelonit, mutta oon alkanut epäillä että oon niille allerginen. Kerran niistä tuli pisteitä leukaan ja seuraavan kerran kurkku alkoi turvota umpeen (no ei se umpeen asti turvonnut, mutta vähän silti!) ja sen jälkeen en oo vesimeloneja viitsinyt syödä. Mutta viinirypäleet siis. Nekin on aika vetisiä - huomasin sen, kun älykkönä unohdin ottaa juotavaa mukaan preliin, mutta mulla oli vinskuja, eikä tullut yhtään jano, vaikka söin suklaatakin. Vinskuja voi syödä tosi paljon, eikä tule huono olo (vetäisin niitä siis melkein 500 grammaa muutamassa tunnissa... hehe). Ne on käteviä, ei tarvitse kuoria. Se ongelma oli vesimeloneissa, ne pitää saada halki.

Niin, musta on kyllä äärimmäisen tärkeää ajatella näitä autio saari -tyyppisiä kysymyksiä, koska ikinä ei tiedä, minne päätyy ja milloin. Parempi tehdä toimintasuunnitelmia etukäteen.

Mmmm... viinirypäleet. Ne on selkeesti mun Ultimate Survival Kitissä. Keksin loput Iidan USK:n sisältämät asiat myöhemmin. Ehkä se on se seuraava lista, hehe.