Oli kyllä melkoisen mielenkiintoinen viikonloppu. Mentiin sinne mun kummisedän viiskymppisille, joita olin etukäteen odottanut kauhulla. Aluksi olikin ihan kiitettävän jähmeää, mut sit (ilmaisen juotavan myötä) loppujen lopuksi päädyin serkkujeni kanssa tutustumaan Lahden huimaan yöelämään, jahuu. Ei siinä mitään, ihan hauskaa oli, en vaan ikinä olis uskonut niin käyvän. Enhän mä tunne niitä mun serkkuja! En mä osaa puhua niille mistään. Ja kun mä sanon en mistään, niin mä todella tarkoitan etten yhtään mistään. Mä oon aina tosi huono small talkissa, mutta niiden seurassa se huonous oikein korostuu. Huono potenssiin kymmenen. Aamulla kun heräsin sieltä serkuiltani, oli vähän sellainen aijaijai-fiilis. Miksi mä halusin lähteä mukaan, mitä mä noille NYT sanon, ehehehhee. Hävettikin pikkuisen, kun tosiaan se ilmainen juotava (jota oli paljon - ne pippalot varmasti maksoi ihan helkutisti) tempaisi mut mukaansa ja yhdessä kohtaa yökkäsin lavuaariin. Olin hetkeä aiemmin tullut siihen tulokseen että okei, nyt ei Iida enää juo, ja otin joku kolme lasia vettä. No, se oli ilmeisesti vähän liikaa nestettä alas kerralla, ja ne vedet tuli ylös kutakuinkin samantien. En mä varsinaisesti oksentanut kuitenkaan, kunhan nyt yökkäsin, mutta sekin hävetti. Mä oon kuitenkin kaikkia niitä vähintään sen pari vuotta vanhempi, ne oli siis ikähaarukalla 20-25, tosin olihan vielä tää yksi, joka on jotain neljänkympin tienoilla. Että minä olin sitten se teini.

Tulin siihen tulokseen, että mun on harrastettava vakavaa itsetarkkailua ja pohdiskeltava vähän alkoholinkulutustani. Se on ollut aika mittavaa viime aikoina. En halua päätyä samanlaiseksi kuin pari sedistäni. Okei, mulla ei vielä ole mitään syytä huoleen. Mä oon kahdeksantoista! Kahdeksantoistavuotiaana rellestetään pikkuisen! Mut silti luulen, et vois tehdä hyvää joskus olla juomatta, jos ollaan vaikka vaan istumassa jollain iltaa ilman kummempia suunnitelmia. Tai sit voisin juoda vaan sen parin lönkerön verran, sekään ei ole huono vaihtoehto. Tiedän kuitenkin, et pysyn kaikissa jutuissa ihan hyvin mukana, vaikka en oliskaan yhtä humalassa kuin muut. (Mitä se kertoo musta? Että selvinpäin ollessani mä oon samalla tasolla kuin joku humalassa oleva? Että idiootti en suinkaan ainakaan ole?)

Tekstitaidon koe lähestyy uhkaavasti. Pelottavaa. Onko se vaikee miten mä selviin ehän mä osaa yhtää mitää mä haluun saada paremman kun C:n äikästä ja mielellään paremman kuin M:n mut en tiedä onko se mahdollista tekstitaito on niin pirun vaikeeta äää äää äää.