Tekis mieli kirota koko YTL ja ne typerät Kieli ja teksit -kirjasarjan tekijät jonnekin helvetin syvimpiin syövereihin. Erityisesti ne kirjantekijät. Miksi piti tehdä niin saakelin monimutkainen ja epäselvä kirjasarja? Kaikki asiat on ties missä, miksei niitä ole voitu iskeä yhteen ja samaan kohtaan? Ensin on jotain tekstiä, sitten on tehtäviä, ja hei oottakaas, täällä on vielä tällainen yksi tekstinpätkä näiden tehtävien seassa, se on hei sit tosi tärkee, älkää sitä unohtako. Joo ei unohdeta, mut ois kiva, jos sen tärkeän kohdan vielä joskus löytäiskin.

Alan taas olla kaikesta stressaamisesta ja kaikesta vittuuntunut ja vittumainen. Huomenna pitäis jaksaa mennä sinne afrikkalaiseen tanssiin. Se on kutakuinkin viimeisin asia mun mielessä tällä hetkellä, mutta minkäs teet. Karu totuus on, että tällä hetkellä (ja seuraavat öö puolisentoista kuukautta) mua kiinnosta juuri mikään asia mun oman pääni ulkopuolelta. No mikään ja mikään. Tietenkin mua kiinnostaa, jos jotain isoa tapahtuu jollekin tutulle, mutta en voi sille mitään, että ei vaan jaksais kuunnella jotain arkisia kuulumisia: "Sit kävin ostamassa uudet sukat ja kotona tein tosi hyvää ruokaa." Ehkä mä olen tosi itsekäs, mutta tää nyt vaan on tällaista aikaa kun mulla on kerrankin omaakin ajateltavaa ihan tarpeeksi.

Okei tääkin purkaus johtuu yksinomaan siitä, että oon väsynyt ja stressaantunut, mutta oon koko ajan väsynyt ja stressaantunut ja kaikenlainen joutava saa mut raivon partaalle, vielä enemmän kuin yleensä. Ehkä stressaaminen saakin kaikki piirteet vaan kärjistymään ikävällä tavalla; oon liian kärsimätön, oon liian mukavuudenhaluinen, kyllästyn liian helposti, ärsyynnyn liian helposti.

Noh, onneksi on pari viikonloppua eteenpäin tiedossa ihan hauskaa baareilua ja muuta bileilyä: täytän 19 (mikä ei kiinnosta mua muuten kuin hyvänä tekosyynä lähteä kunnolla tanssimaan ja juomaan), sit on penkkarit ja abiristeily. Mitä sen jälkeen? Ei tuu mieleen mitään, mutta ehkä pitäis rauhoittua, viettää viikonloppuja kotona ja lukea ylppäreihin. Hah, ihan kuin se onnistuis, mutta ehkä olis ihan tervettä yrittää.