Viimeinen lomapäivä! Huomenna alkaa työt. Ei jaksais, oon liian tottunut heräämään kahteentoista, syömään aamupalaa puolitoista tuntia ja valmistautumaan puolitoistatuntia ja sitten lähtemään jonnekin. Ehkä on ihan hyvä, että nyt on pakko vähän ryhdistäytyä. Tai jotain. Oon niin laiska, ettei ryhdistäytyminen oikein huvittais, vaikka olen aina inhonnut sitä, että nukkuu puoleenpäivään eikä saa mitään tehtyä koko päivänä.

Sitten on aivan hirveä stressi. Kirjoitukset. Joo. Heinäkuu, sitten pari viikkoa elokuuta, sitten koulun alusta joku kuutisen viikkoa tai jotain. Sitten on ne kirjoitukset. Pitää lukea, milloin aloitan, oisko pitänyt jo aloittaa, mistä tiedän milloin oon lukenut tarpeeksi? Pelkkä ajatuskin kirjoituksista on niin lamaannuttava, että tekis mieli soittaa lukiolle ja olla silleen että en sitten tule ens syksynä, tähän loppui Iidan lukio-opiskelu. En ole aikaisemmin ajatellut kirjoituksia oikeastaan ollenkaan, tai jos olen ajatellut, se on ollut sellaista että "noooo, siihen on vielä aikaa, vasta puolen vuoden päästä". Täytyy suunnitella joku lukusuunnitelma ja sitten lukea sen mukaisesti. Äääääääääääää. ÄääääääÄÄÄÄääää. Itku tulee. Miten kaikki muut ovat selvinneet tästä?