Oon miettinyt, että aika outoa, että ystävyyssuhdetta ei yleensä laiteta noin vain poikki, mutta jos seurustelee, voi jättää toisen. Eihän kukaan ystävyyssuhteessa sano toiselle että that's it, en jaksa enää katsella sua. Ei kai kukaan ihan noilla sanoilla ketään myöskään jätä, mutta tuostahan kuitenkin on kyse.

Toisaalta, voihan ystävyydessäkin tulla jotain, mikä aiheuttaa sen, ettei enää jaksa yrittää sietää toista ja laittaa välit poikki. Kuitenkaan en siis usko, että tätä harrastetaan mitenkään erityisemmin. Okei, itsekin olen kerran laittanut välit poikki erään kanssa. Mutta täytyy kyllä sanoa, että vaikka koko ystävyys oli ihan sietämätöntä ainakin minun kannaltani, en tekisi samalla tavalla uudestaan, jos samanlaiseen tilanteeseen päätyisin. Toisaalta, enpä kyllä tiedä mitä tekisin, mutta tuskin samalla tavalla.

Hassua, että jos seurustellaan, ollaan "enemmän kuin ystäviä", mutta kuitenkin yleensä ystävyys on kestäväisempää kuin rakkaus (katkera ja yksinäinen erakko puhuu).

Ehkä mun on myönnettävä, ettei seurustelusuhteen lopettaminenkaan helppoa ole, oon sen verran seurannut sivusta muiden kirjaimellisesti ja kuvaannollisesti verisiä eroja. Mutta silti tuntuu, että ystävyyttä yritettäisiin jotenkin enemmän elvyttää. Ehkä tässä kohtaa täytyisi ruveta pohtimaan ystävyyden ja seurustelun eroa, mutta siihen en ryhdy. Muutenkin jo pelkkä seurustelemisen ja rakkauden ajatteleminen aiheuttaa allergiareaktion tällaiselle katkeralle ja yksinäiselle erakolle.